Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Standard mediální a informační gramotnosti
- 2. Výuka mediální výchovy na středních školách
- 3. Princip otevřeného vzdělávání ve výuce mediální výchovy
- 4. Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
- 5. Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
- 6. Inspiromat možností využití Kurzu práce s informacemi v prostředí knihoven
- 7. Hra ve tvorbě Petra Nikla – Lekce informačního vzdělávání
- 8. Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
Standard mediální a informační gramotnosti
Výuka mediální výchovy na středních školách
Princip otevřeného vzdělávání ve výuce mediální výchovy
Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
Inspiromat možností využití Kurzu práce s informacemi v prostředí knihoven
Hra ve tvorbě Petra Nikla – Lekce informačního vzdělávání
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Jaká ze tří základních činností se NEOBJEVUJE v definicích informační gramotnosti?
Standard mediální a informační gramotnosti
2. Standard mediální a informační gramotnosti může pomoci v lepším uchopení a šíření mediální gramotnosti zejména:
Standard mediální a informační gramotnosti
3. Mezi úrovně způsobilosti mediální a informační gramotnosti podle MIL (Media and Information Literacy) NEPATŘÍ:
Standard mediální a informační gramotnosti
4. Strategie pro rozvoj mediální gramotnosti a kritického myšlení prostřednictvím vzdělávání a odborné přípravy byla Evropskou unií přijata v roce:
Výuka mediální výchovy na středních školách
5. Nadpoloviční většina škol vypovídá, že za čtyřleté studium se tématu mediální gramotnosti věnují:
Výuka mediální výchovy na středních školách
6. Co je častým problém materiálů, které si vyučující volí k výuce o mediální gramotnosti na středních školách?
Výuka mediální výchovy na středních školách
7. Do mediálního vzdělávání nepatří oblast:
Výuka mediální výchovy na středních školách
8. Pojem “mediální výchova” je velmi úzce spjatý s:
Princip otevřeného vzdělávání ve výuce mediální výchovy
9. Kdo je podle průzkumů nejčastěji vyučujícím mediální výchovy na školách?
Princip otevřeného vzdělávání ve výuce mediální výchovy
10. Která sociální síť je v České republice nejrychlejší na šíření informací?
Princip otevřeného vzdělávání ve výuce mediální výchovy
11. Která z těchto pozic není v konceptu českého knihovnictví příliš k vidění?
Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
12. Co je v rámci amerického (ale i českého) informačního vzdělávání problematické pro absolventy, kteří po studiu odejdou z vysokoškolského prostředí?
Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
13. Jaké jsou cíle metod, které se uplatňují při informačním vzdělávání v americké koncepci informační gramotnosti?
Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
14. Jaká je definice pojmu “peer-assisted learning”?
Knihovníci na předpis aneb ozvěny ACRL 2017
15. Projekt Evropská dobrovolná služba spadá pod:
Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
16. Dobrovolníci po absolvování programu Evropská dobrovolná služba dostávají certifikát kompetencí, který:
Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
17. Projekt Evropská dobrovolná služba je financován:
Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
18. Projekt Evropská dobrovolná služba je vyhodnocen jako:
Spolupráce se zahraničními dobrovolnicemi v SVKUL - příležitost pro neformální vzdělávání
19. Jak se říká směru pedagogiky, který zastává filozofii, kdy by mezi vzděláváním a reálným světem by neměla být propast?
Inspiromat možností využití Kurzu práce s informacemi v prostředí knihoven
20. Díky Google Analytics vložených ve WordPressovém webu se NEDÁ u jednotlivých textů zjistit:
Inspiromat možností využití Kurzu práce s informacemi v prostředí knihoven
21. Kurz kreativní práce s informacemi je otevřený, to znamená, že je pod licencí:
Inspiromat možností využití Kurzu práce s informacemi v prostředí knihoven
22. Jak pracuje s literaturou Petr Nikl?
Hra ve tvorbě Petra Nikla – Lekce informačního vzdělávání
23. Co je metafora?
Hra ve tvorbě Petra Nikla – Lekce informačního vzdělávání
24. Co je kaligrafie?
Hra ve tvorbě Petra Nikla – Lekce informačního vzdělávání
25. Kdy se rozhodovala knihovnická komunikace o potřebě či rušení středoškolsky vzdělaných knihovníků?
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
26. Na které pozice se nejvíce orientují střední knihovnické školy?
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
27. Jak jsou v Koncepci celoživotního vzdělávání knihovníků nastavena pravidla dalšího vzdělávání knihovníků?
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
28. Co nepatří mezi benefity knihovnického povolání?
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven
29. Kde je vnímán největší problém praxí v knihovnách?
Vzdělávání knihovníků a uživatelů - spolupráce SŠ, VŠ a knihoven