Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
- 2. Trolling a hodnota diskuze
- 3. Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
- 4. Fakta v politice
- 5. Reklama – rozbor videoreklamy: Lekce informačního vzdělávání
Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
Trolling a hodnota diskuze
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
Fakta v politice
Reklama – rozbor videoreklamy: Lekce informačního vzdělávání
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Pro kolik procent dotázaných je v anketě předcházející projektu „Zvol si info” hlavním zdrojem informací Facebook?
Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
2. Který z bodů nejlépe vystihuje tzv. starou propagandu (probíhající např. před a za druhé světové války)?
Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
3. Který z bodů nejlépe vystihuje tzv. moderní propagandu?
Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
4. Co NEPATŘÍ mezi základní dezinformační techniky uvedených v publikaci Surfařův průvodce
Zvol si informace - aneb jak nebýt loutkou propagandy
5. Odkud pochází pojem “troll”?
Trolling a hodnota diskuze
6. Co NEPATŘÍ mezi charakteristiky trollingu?
Trolling a hodnota diskuze
7. Jaká je motivace trolla typu „Bzzzters“ podle Bishopovy charakterové teorie?
Trolling a hodnota diskuze
8. Kterou historickou postavu lze považovat za užitečného trolla?
Trolling a hodnota diskuze
9. Kterou myšlenku akademické práce zneužívají predátorské časopisy?
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
10. Co je vhodné ověřit pro rozpoznání predátorského časopisu?
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
11. Co je možné použít jako vodítko ověřených Open Access časopisů (vysoká úroveň otevřenosti a vysoké publikační standardy)?
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
12. Co NENÍ rozpoznávacím znakem predátorského vydavatelství?
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
13. Jaké jsou dva nejčastější znaky predátorství podle analýzy KUK MU?
Analýza predátorských znaků publikací jako služba VŠ knihoven
14. Co je argument?
Fakta v politice
15. Co není možné ověřit z veřejně dostupných zdrojů?
Fakta v politice
16. Jaký je první krok postupu při ověřování argumentu?
Fakta v politice
17. Co nelze ověřit na tvrzení A. Babiše: „Tak já bych chtěl jenom říct, že první peníze jsem vydělal, když jsem sbíral tenisáky jako devítiletý kluk za 5 korun na hodinu, když byla čtyřhra Laver, Newcombe, Ion Tiriac a Šafařík (sic), tak já jsem sbíral balony.“?
Fakta v politice
18. Co znamená rána v reklamě?
Reklama – rozbor videoreklamy: Lekce informačního vzdělávání
19. Co patří mezi nejdůležitější dopad rozboru videoreklamy na dospívající?
Reklama – rozbor videoreklamy: Lekce informačního vzdělávání
20. Co není druh zacílení reklamy?
Reklama – rozbor videoreklamy: Lekce informačního vzdělávání