Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Využití občanské vědy v knihovnách pro rozvoj metodologické gramotnosti
- 2. Self-publishing jako nástroj pro šíření digitálního obsahu
- 3. Podpora doktorandů a akademiků v publikační činnosti
- 4. Tvorba odborného článku
- 5. Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
- 6. Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji
Využití občanské vědy v knihovnách pro rozvoj metodologické gramotnosti
Self-publishing jako nástroj pro šíření digitálního obsahu
Podpora doktorandů a akademiků v publikační činnosti
Tvorba odborného článku
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Co znamená občanská věda?
Využití občanské vědy v knihovnách pro rozvoj metodologické gramotnosti
2. Co je nejčastější činnost dobrovolníků v projektech občanské vědy?
Využití občanské vědy v knihovnách pro rozvoj metodologické gramotnosti
3. Ve kterém oboru byly první projekty občanské vědy?
Využití občanské vědy v knihovnách pro rozvoj metodologické gramotnosti
4. Která služba NEPATŘÍ mezi publikační systémy?
Self-publishing jako nástroj pro šíření digitálního obsahu
5. Co nepatří mezi výhody self-publishingu?
Self-publishing jako nástroj pro šíření digitálního obsahu
6. Které z činností v tradičním přístupu zajištěné vydavatelstvím dělá v self-publishingu autor?
Self-publishing jako nástroj pro šíření digitálního obsahu
7. Jakou formu vzdělávání doktorandi preferují podle zkušeností VUT?
Podpora doktorandů a akademiků v publikační činnosti
8. Jakou formu hodnocení úkolů v kurzech doktorandi hodnotí pozitivně podle zkušeností VUT?
Podpora doktorandů a akademiků v publikační činnosti
9. Co znamená double blind peer reviewed?
Tvorba odborného článku
10. Jaká je ideální délka strukturovaného abstraktu?
Tvorba odborného článku
11. Co NEMUSÍ být součástí strukturovaného abstraktu (dle Emerald)?
Tvorba odborného článku
12. Co není porušením etiky publikování?
Tvorba odborného článku
13. Co je vhodné dělat, pokud je v rámci recenzního řízení článek odmítnutý?
Tvorba odborného článku
14. K čemu je možné využít nástroj AnswerGarden?
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
15. K čemu je možné využít nástroj Diigo?
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
16. K čemu je možné využít nástroj Google Keep?
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
17. Co je vhodné pro efektivní organizaci informací?
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
18. Co je základní ideou nástrojů Padlet a LiveBinder?
Máme v tom systém! Informace ukládáme, třídíme a využíváme
19. Ve kterém roce se objevila myšlenka na projekt Senioři píší Wikipedii?
Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji
20. Pro koho je přínosný projekt Senioři píší Wikipedii?
Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji
21. Co NEZVYŠUJE věrohodnost Wikipedie jako informačního zdroje?
Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji
22. Na co je vhodné myslet při kurzech pro seniory?
Senioři píší Wikipedii i ve Zlínském kraji