Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů
- 2. Digitální pedagogika v akademické knihovně: informační vzdělávání pro digitální humanitní vědy
- 3. Kreativní práce s informacemi: inovace, data, smysl a tématické posuny
- 4. Informačné prostredie a vedecká komunikácia: aspekty dátovej gramotnosti
- 5. Best Practice z vzdělávacích aktivit nejlepší univerzitní knihovny v Bohunicích
- 6. Předávejme hravě: lekce, které baví
Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů
Digitální pedagogika v akademické knihovně: informační vzdělávání pro digitální humanitní vědy
Kreativní práce s informacemi: inovace, data, smysl a tématické posuny
Informačné prostredie a vedecká komunikácia: aspekty dátovej gramotnosti
Best Practice z vzdělávacích aktivit nejlepší univerzitní knihovny v Bohunicích
Předávejme hravě: lekce, které baví
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Co je hlavním cílem kurzu Akademické psaní pod AV ČR?
Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů
2. Hodnocení vědy je dnes posuzováno dle kvantity publikovaného materiálu. Kterým výrazem tuto skutečnost označujeme?
Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů
3. Co je to predátorský časopis?
Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů
4. Co NENÍ digitální pedagogika?
Digitální pedagogika v akademické knihovně: informační vzdělávání pro digitální humanitní vědy
5. Které z tvrzení o digital humanities NENÍ platné?
Digitální pedagogika v akademické knihovně: informační vzdělávání pro digitální humanitní vědy
6. Z následujících tvrzení vyberte takové, které má podle Michala Lorenze pro akademickou knihovnu nejmenší váhu, pokud by se měla zajímat o digital humanities:
Digitální pedagogika v akademické knihovně: informační vzdělávání pro digitální humanitní vědy
7. Který z uvedených Booleovských operátorů použijeme, pokud potřebujeme najít právě dva termíny, které se společně nacházejí v jednom zdroji?
Kreativní práce s informacemi: inovace, data, smysl a tématické posuny
8. Jakou discovery službu využívá MU?
Kreativní práce s informacemi: inovace, data, smysl a tématické posuny
9. Jakému písmenu většinou odpovídá pohyb kurzoru myši na webových stránkách?
Kreativní práce s informacemi: inovace, data, smysl a tématické posuny
10. Ve které z uvedených gramotností NEMUSÍ být nutně datově gramotný člověk příliš zběhlý?
Informačné prostredie a vedecká komunikácia: aspekty dátovej gramotnosti
11. Informační prostředí se NESESTÁVÁ z dimenze:
Informačné prostredie a vedecká komunikácia: aspekty dátovej gramotnosti
12. Který z modelů publikování v režimu Open Access NEEXISTUJE?
Informačné prostredie a vedecká komunikácia: aspekty dátovej gramotnosti
13. Hlavním principem blended-learningu je:
Best Practice z vzdělávacích aktivit nejlepší univerzitní knihovny v Bohunicích
14. Co studenti ocení u e-learningového kurzu nejvíce (dle zkušeností z KUK MU)?
Best Practice z vzdělávacích aktivit nejlepší univerzitní knihovny v Bohunicích
15. Kterou z uvedených metod byste využili, pokud by měla prostupovat všemi fázemi E-U-R, tedy začínat ve fázi evokace, pokračovat ve fázi uvědomění a končit ve fázi reflexe?
Best Practice z vzdělávacích aktivit nejlepší univerzitní knihovny v Bohunicích
16. Která z uvedených aktivit je podle pyramidy učení nejefektivnější?
Předávejme hravě: lekce, které baví
17. Který z nástrojů NENÍ primárně určen pro organizaci práce a komunikaci v týmu (např. stanovení rolí a úkolů při týmové práci na projektu)?
Předávejme hravě: lekce, které baví
18. Která z vyjmenovaných fází se v Prezentačních dovednostech HyperDocs NEVYSKYTUJE:
Předávejme hravě: lekce, které baví
19. Jaký je cíl brainstormingu:
Předávejme hravě: lekce, které baví
20. Která část Bloomovy taxonomie se po revizi z r. 2001 nachází na jejím vrcholku?
Předávejme hravě: lekce, které baví