Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Organizace pro podporu knihoven při IV studentů se specifickými nároky
- 2. Vzdělávací lekce, které vaši čtenáři opravdu chtějí
- 3. Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?
- 4. Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
Organizace pro podporu knihoven při IV studentů se specifickými nároky
Vzdělávací lekce, které vaši čtenáři opravdu chtějí
Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Který z uvedených pojmů definuje chybějící funkci?
Organizace pro podporu knihoven při IV studentů se specifickými nároky
2. Která organizace se stará o handicapované studenty na MU?
Organizace pro podporu knihoven při IV studentů se specifickými nároky
3. Který z uvedených pohledů na handicapy NENÍ definován?
Organizace pro podporu knihoven při IV studentů se specifickými nároky
4. Který negativní efekt NENÍ spojený s pojmem digitální propast?
Vzdělávací lekce, které vaši čtenáři opravdu chtějí
5. Pokud bychom chtěli seniorům nabídnout kurz, který by měl prohloubit jejich dovednosti v práci s počítačem, nabídli bychom jim:
Vzdělávací lekce, které vaši čtenáři opravdu chtějí
6. V čem je zásadní rozdíl mezi informačně vzdělávací lekcí a tradiční vyučovací hodinou na ZŠ?
Vzdělávací lekce, které vaši čtenáři opravdu chtějí
7. Který stupeň z Bloomovy taxonomie výukových cílů NEEXISTUJE?
Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?
8. Která z uvedených metod kritického myšlení napomáhá studujícímu nejlépe k pochopení právě pročítaného textu?
Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?
9. Někdy se o informačně gramotném jedinci hovoří, pokud splňuje různé podmínky, např. umí vyhledat informaci, umí kriticky posoudit její věrohodnost, umí ji využít k vytvoření unikátní informace atp. Který z uvedených modelů však bere v potaz kromě výše zmíněných dovedností také míru expertízy, tedy jak moc je v dovednostech informačně gramotný jedinec zběhlý?
Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?
10. Čeho se týká informační bezpečnost?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
11. Která norma se zabývá zabezpečením informačních systémů?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
12. Jak se jmenuje web (projekt), který nabízí kvalitní volně využitelné výukové aktivity (např. pracovní listy) mj. k informační a mediální gramotnosti, včetně informační bezpečnosti?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
13. Jaká metoda nebyla při přípravě lekcí informační bezpečnosti Pavly Kovářové použita?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
14. Co je klíčovým didaktickým faktorem pro efektivní využití modelu E-U-R?
Koncepce vzdělávání o informační bezpečnosti pro žáky ZŠ - jak to vzniklo a co teď knihovníci s tím?
15. Jaký je rozdíl mezi zpětnou vazbou a reflexí?
Informační vzdělávání, co knihovna (z)může?