Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven
- 2. Potřeby seniorů v práci s internetem - výsledky výzkumu
- 3. Knihy, žáci SOŠ Luhačovice, senioři a canisterapie
- 4. Hodnocení kvality informací nejen v medicíně
- 5. Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
- 6. Nástroje pro monitoring sociálních sítí
- 7. Audiovizuální materiály vzdělávacího programu Jeden svět na školách (JSNS.CZ) a jejich využití v knihovnách
- 8. Otvorená veda a informačná gramotnosť
- 9. Knihovník jako mediátor digitálního obsahu pro Digital humanities
Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven
Potřeby seniorů v práci s internetem - výsledky výzkumu
Knihy, žáci SOŠ Luhačovice, senioři a canisterapie
Hodnocení kvality informací nejen v medicíně
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
Nástroje pro monitoring sociálních sítí
Audiovizuální materiály vzdělávacího programu Jeden svět na školách (JSNS.CZ) a jejich využití v knihovnách
Otvorená veda a informačná gramotnosť
Knihovník jako mediátor digitálního obsahu pro Digital humanities
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Novela upravující školský zákon z hlediska inkluze, která mimo jiné ruší kategorizace žáků, vyšla v roce:
Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven
2. Která z následujících skupin je nejméně charakteristická pro skupiny sociálně vyloučené nebo ohrožené sociálním vyloučením?
Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven
3. Pro jedince postiženého sociální inkluzí je nejvíce charakteristické:
Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven
4. Výzkum ohledně seniorů a jejich práce s internetem, který má za cíl první exploraci individuálních charakteristik, jako je výzkum Ivy Zadražilové, je veden nejlépe pomocí metody:
Potřeby seniorů v práci s internetem - výsledky výzkumu
5. Kdo je nejčastěji rádcem a pomocníkem seniorů při práci s technologiemi podle výzkumu Ivy Zadražilové?
Potřeby seniorů v práci s internetem - výsledky výzkumu
6. Co je to canisterapie?
Knihy, žáci SOŠ Luhačovice, senioři a canisterapie
7. Co je to biblioterapie?
Knihy, žáci SOŠ Luhačovice, senioři a canisterapie
8. Kdo chystal biblioterapickou aktivitu pro seniory v Domově pro seniory Luhačovice?
Knihy, žáci SOŠ Luhačovice, senioři a canisterapie
9. Která nadnárodní organizace se zabývá zdravotnictvím?
Hodnocení kvality informací nejen v medicíně
10. Který z následujících direktoriátů není v EFSA (Evropský úřad pro bezpečnost potravin) definován?
Hodnocení kvality informací nejen v medicíně
11. Který z důvodů není předmětem kritiky HONCODE?
Hodnocení kvality informací nejen v medicíně
12. Dle ročenky OSN vydané v roce 2016 se Česká republika v oblasti e-govermentu ve světě:
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
13. Dle ročenky OSN vydané v roce 2016 jsme ze 193 sledovaných subjektů v oblasti e-govermentu na:
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
14. Na transparentním účtu např. města může být zveřejněno jméno osoby:
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
15. Videa ze zastupitelských schůzí Nového Města na Moravě jsou dostupné z:
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
16. Které údaje se mohou ve veřejném registru smluv zveřejnit?
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
17. Co z následujících činností portál LEPŠÍ MÍSTO neumožňuje?
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
18. Která z následujících položek se má od začátku příštího radikálně rozvinout?
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
19. Aplikace, kde občané mohou přes svá mobilní zařízení vyjadřovat názory k různým městským záležitostem, se jmenuje:
Jaké služby e-participace lze aktuálně v ČR využít?
20. Jaká je NEVÝHODA zdarma využitelných nástrojů pro monitoring sociálních sítí?
Nástroje pro monitoring sociálních sítí
21. Aplikace Google Trends sloužící k přehledu vyhledávání klíčových slov a pojmů má dohledatelné výsledky v časovém rámci:
Nástroje pro monitoring sociálních sítí
22. Který z uvedených nástrojů NEMÁ kořeny České republice?
Nástroje pro monitoring sociálních sítí
23. Který z běžně dostupných nástrojů je vhodný k čištění dat pořízených analýzou sociálních sítí?
Nástroje pro monitoring sociálních sítí
24. Projekt Jeden svět na školách funguje pod záštitou organizace:
Audiovizuální materiály vzdělávacího programu Jeden svět na školách (JSNS.CZ) a jejich využití v knihovnách
25. Do které kategorii filmů v rámci projektu Jeden svět na školách spadá nejsledovanější video “Z deníku Ivany A.”?
Audiovizuální materiály vzdělávacího programu Jeden svět na školách (JSNS.CZ) a jejich využití v knihovnách
26. Co je jádrem otevřené vědy podle britského modelu vytvořeného Zuccalou?
Otvorená veda a informačná gramotnosť
27. Co není definovaným modelem přístupu veřejnosti k systémům vědeckého výzkumu?
Otvorená veda a informačná gramotnosť
28. Co není součástí vědeckého cyklu informací podle publikace Christine Brogman - Big Data, Little Data, No data?
Otvorená veda a informačná gramotnosť
29. Obor Digital humanities čerpá primárně z:
Knihovník jako mediátor digitálního obsahu pro Digital humanities
30. Který z následujících bodů by se dal nejlépe považovat za paměťovou instituci?
Knihovník jako mediátor digitálního obsahu pro Digital humanities
31. Kromě České republiky DARIAH-EU chce v letech 2017-2019 začlenit dalších pět států. Který z uvedených mezi tyto státy nepatří?
Knihovník jako mediátor digitálního obsahu pro Digital humanities