Studijní část
Studijní část je podložená vybranými video - přednáškami z Národního semináře.
- 1. Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
- 2. Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
- 3. Jak prosadit a udržet informační vzdělávání na fakultě z pohledu knihovníků
- 4. Praxe studentů SŠ v knihovnách
- 5. Zapojení zahraniční dobrovolnice do lekcí pro školy
- 6. Podpora dalšího vzdělávání knihovníků Ministerstvem kultury
- 7. Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
Jak prosadit a udržet informační vzdělávání na fakultě z pohledu knihovníků
Praxe studentů SŠ v knihovnách
Zapojení zahraniční dobrovolnice do lekcí pro školy
Podpora dalšího vzdělávání knihovníků Ministerstvem kultury
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
Evaluační část
Otestuje si nové vědomosti v závěrečném kvízu.
1. Který ze jmenovaných reklamních prostředků je nejefektivnější?
Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
2. Který z aktérů NENÍ nutný účastník na knihovní advokacii?
Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
3. Co je cílem benchmarkingu pro knihovny?
Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
4. Co je to bibliomining?
Statistiky VŠ knihoven a jejich uplatnění v knihovní advokacii
5. Definice “Schopnost jedince vyhledat, pochopit, interpretovat, používat a vytvářet digitální informace a efektivně a bezpečně využívat digitální technologie” hovoří o:
Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
6. Která z uvedených gramotností je od informační gramotnosti nejvzdálenější?
Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
7. Co je to metodika NIQES?
Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny
8. Jaké jsou klíčové prvky pro to, aby bylo informační vzdělávání prosazeno na fakultě?
Jak prosadit a udržet informační vzdělávání na fakultě z pohledu knihovníků
9. Která ze zmíněných databází NEOBSAHUJE zdroje o knihovnictví?
Jak prosadit a udržet informační vzdělávání na fakultě z pohledu knihovníků
10. Co se v kontextu knihovníků a informačních pracovníků skrývá pod zkratkou WOS?
Jak prosadit a udržet informační vzdělávání na fakultě z pohledu knihovníků
11. Jaká je nejčastější forma spolupráce mezi knihovnami a knihovnickými školami v ČR?
Praxe studentů SŠ v knihovnách
12. Která z knihovnických akcí NECÍLÍ výhradně na děti?
Praxe studentů SŠ v knihovnách
13. Co všechno patří mezi výhody, které může přinést dobrovolničení ze zahraničí knihovnám?
Zapojení zahraniční dobrovolnice do lekcí pro školy
14. Který z uvedených programů NEZAJIŠŤUJE možnost dobrovolnického výjezdu či praxe v zahraničí?
Zapojení zahraniční dobrovolnice do lekcí pro školy
15. Jaký je největší přínos zahraničního dobrovolníka při lekci pro školy?
Zapojení zahraniční dobrovolnice do lekcí pro školy
16. Který z dokumentů NEPATŘÍ k tématu celoživotního vzdělávání knihovníků?
Podpora dalšího vzdělávání knihovníků Ministerstvem kultury
17. Co program Knihovna 21. století nepodporuje?
Podpora dalšího vzdělávání knihovníků Ministerstvem kultury
18. Jaký je strop, který může program Knihovna 21. století (narozdíl od VISK) uhradit?
Podpora dalšího vzdělávání knihovníků Ministerstvem kultury
19. Které informace musí být obsaženy ve smlouvě uzavřené mezi studentem a institucí, ve které bude student vykonávat odbornou praxi?
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
20. Co by měl student na praxi v knihovně poznat?
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
21. O co se snaží KISK a ÚISK v poslední době v rámci dalšího zkvalitnění propojení výuky a praxe?
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
22. Jaký největší problém řeší MZK se studenty na praxích?
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
23. Jak by měla vypadat ideální praxe?
Jak nastavit praxe studentů pro efektivní spolupráci školy a knihovny
24. S čím se v současnosti student na praxi v knihovně spíš nesetká?
Praxe studentů SŠ v knihovnách